Lerum Syltetøy og
Veien til Enhetlig Merkevareidentitet

Bli med oss bak kulissene mens vi deler historien om hvordan vi ga Lerum Syltetøy en ny visuell glans.

Utfordring:
I møte med Lerum Syltetøy, et etablert navn i norske hjem, sto vi overfor en spennende utfordring: å oppdatere deres portefølje av syltetøyserier for å optimalisere merkevaregjenkjennelse. Målet var å skape en enhetlig visuell identitet som tydelig kommuniserte Lerum som avsender på tvers av hele produktlinjen.

Løsning:
Vår designprosess begynte med en grundig analyse av Lerums eksisterende visuelle identitet og markedstrender. Deretter utviklet vi en helhetlig designstrategi som omfavnet deres arv samtidig som den moderniserte og forsterket deres merkevare.

Gjennom en kombinasjon av typografi, farger og grafiske elementer skapte vi et ensartet designspråk som ble implementert på tvers av alle syltetøyseriene. Dette ga Lerum en tydelig og konsistent tilstedeværelse i butikkhyllene, samtidig som det bidro til å bygge merkevarebevissthet blant forbrukerne.

Resultater:
Den merkevareoptimaliserte porteføljen til Lerum Syltetøy har styrket Lerum som merkevare, samt vært med å gi økt volumutvikling til kategorien.

Vi er stolte av å ha vært en del av denne spennende reisen med Lerum, og ser frem til å fortsette å skape visuell magi som skiller dem ut i mengden.

Lansering: 2023
Oppdragsgiver:
Lerum
Illustrasjon: Irene laschi
3D: Oblivion design
Lerum har samarbeidet med Solgård Design siden 2016